Din dag

precis så som du vill ha den

Ledsagning/ Avlösning

Vår verksamhet präglas av kunskap och kvalitet samt vår strävan att våra kunder ska få sin dag precis som de vill ha den. RO Omsorg Assistans värdegrund, kunskap och kvalitet, tillsammans med att vi är nära våra kunder genomsyrar all vår verksamhet. RO Omsorg Assistans har idag sitt huvudkontor i Täby. Hos oss arbetar vår operativa chef, enhetschefer och samordnare nära våra kunder, deras anhöriga och personal. Vår ambition är att ständigt bli bättre som utförare och arbetsgivare. Idag bedriver RO Omsorg Assistans AB verksamheter inom personlig assistans, avlösning och ledsagning, hushållsnära tjänster och utbildning.

Att bli kund hos oss

Att välja eller byta assistansanordnare kan ibland kännas krångligt och omständligt. Det finns mycket att tänka på, lagar att förhålla sig till och kontakter med myndigheter som behöver tas. Så behöver det inte vara. Vi gör det enkelt för dig.

1. Första kontakten

Du kanske funderar på att byta anordnare? Eller har frågor kring ledsagning eller avlösning genom LSS Du är välkommen att kontakta oss. När du kontaktar oss bokar vi ett möte där vi träffas i lugn och ro, oavsett var du bor eller var du vill träffas. Vi lär känna dig och får höra om dina behov, krav och förväntningar kring utförandet av din assistans. Under mötet kommer du att få möjlighet att lära känna oss och hur vi jobbar. Är du inte myndig så hjälper vi dina vårdnadshavare med dina frågor.

Mötet är självklart kostnadsfritt och inte bindande. Vill du ha hjälp att ansöka om ledsagning eller avlösning hjälper vi dig med din ansökan.

2. Vi ger information

I nästa steg sammanställer vi de möjligheter, krav och behov som framkommit vid vårt samtal och presenterar en utförandeplan för dig. Denna plan är justerbar under hela tiden du är kund hos oss och vi anpassar och förändrar den efter dina behov och önskemål.

3. Du bestämmer

Beslutet är ditt. Om du finner RO attraktivt och beslutar dig för att välja oss som din anordnare tar vi hand om det praktiska och annat administrativt inför uppstarten.

4. Sedan så…

  1. Du får en personlig kontaktperson, en enhetschef, som tar hand om allt som rör din ledsagning eller avlösning. Ett uppstartsmöte bokas in där din enhetschef går igenom en genomförandeplan tillsammans med dig. Där har du möjlighet att forma din ledsagning eller avlösning som du vill ha den!

  2. Personal anställs. Vilken personal du anställer väljer du själv men vi hjälper dig i hela rekryteringsprocessen. Oavsett om det gäller nyrekrytering eller anställning av personal som redan jobbar hos dig.

5. … arbetet fortsätter kontinuerligt.

På ROs huvudkontor finns vi sedan tillgängliga för alla typer av frågor. Det kan vara frågor kring ditt beslut, rekrytering eller kvaliteten i utförandet av ledsagning/avlösning.

Ledsagare/avlösare på RO

RO Omsorg Assistans personal har hög kompetens. Majoriteten har mångårig erfarenhet inom vård och omsorg och flera är undersköterskor eller motsvarande.

En trygg och välmående personal ökar tryggheten för våra kunder. Därför erbjuder vi dig:

  • En arbetsledare som alltid finns nära till hands och kan svara på frågor. Vid behov finns det en chef i beredskap att komma i kontakt med.
  • Vårt kollektivavtal som ger dig marknadsmässig lön, försäkringsskydd, pensionsavsättningar och goda semestervillkor. Vi är medlemmar i Vårdföretagarna.
  • Möjlighet till företagshälsovård
  • Friskvårdsbidrag

Tillsammans med dig, ser vi till att din kunds dag blir precis som hen vill ha den. 

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 

Kontakt

Vid frågor om ledsagning/avlösning

  08-540 230 99

  administration@roomsorg.se

Ditt namn

Din e-post

Ditt telefonnummer

Ditt meddelande

Jag önskar

Kalender
Synpunkter/Klagomål