1. Första kontakten
Du kanske tror att du är assistansberättigad? Eller funderar du på att byta assistansanordnare? Har du frågor kring LSS? Du är välkommen att kontakta oss. När du kontaktar oss bokar vi ett möte där vi träffas i lugn och ro, oavsett var du bor eller var du vill träffas. Vi lär känna dig och får höra om dina behov, krav och förväntningar kring utförandet av din assistans. Under mötet kommer du att få möjlighet att lära känna oss och hur vi jobbar.
Mötet är självklart kostnadsfritt och inte bindande. Vill du ha hjälp att ansöka om personlig assistans hjälper vi dig med din ansökan.
2. Vi ger information
I nästa steg sammanställer vi de möjligheter, krav och behov som framkommit vid vårt samtal och presenterar en utförandeplan för dig. Denna plan är justerbar under hela tiden du är kund hos oss och vi anpassar och förändrar den efter dina behov och önskemål.
3. Du bestämmer
Beslutet är ditt. Om du finner RO attraktivt och beslutar dig för att välja oss som din assistansanordnare tar vi hand om det praktiska. Det innebär att vi erbjuder dig möjligheten att RO tar alla kontakter med tidigare anordnare, Försäkringskassan och hjälp med annat administrativt inför uppstarten.